Львівська двохсотка 2015

200 км їхав вперше, тому букв буде багато :) Якшо коротко, то все дуже сподобалось, хоч і було трохи сумних моментів. Час в протоколі 9 годин 28 хвилин.

Їхав я на синглспіді з передачею 52/18. Профіль висот маршруту двохсотки виглядає трохи страшніше, ніж профіль сотки, і просто профіль всіх тих доріг, де я раніше їздив на синглспіді. Тому з цікавих моментів перед марафоном було:

• чи проїду я взагалі таку дистанцію;
  • чи зможу виїхати на всі підйоми, чи десь доведеться йти пішки;
  • чи не викину після приїзду коліна в смітник.

Всі пункти вдалось виконати, але все одно результат не дуже тішить. Спершу планував їхати зі всіх сил і старатись проїхати якомога швидше, але сумний досвід цьогорічної сотки (де я одну камеру вкусив, інша — вибухнула, і мене евакуйовували) показав, шо тихше їдеш — далі будеш, особливо з такими потертими покришками і полатаними камерами, як в мене. Тому вирішив їхати, як їдеться, ніде не спішити, і особливо обережним бути на ямах і камінні.

Фото зі старту:

Особа з велосипедом перед будівлею

Фото з фінішу нема, але там я був сумний, в болоті, з покоцаними колесами і без банану.

Маршрут виглядає отак:

З їжі взяв: 3 банани, 20 цукерок (по одній на кожні 10 км), батончик, шоколадку, і 2 л апельсинового соку в гідропак. Апельсиновий сік замість води мені подобається, він так само втамовує спрагу, він смачний, і можливо містить щось, потрібне організму при навантаженнях (як ізотоніки). А вода це просто вода :). Чому гідропак — бо моя рама зроблена в ті часи, коли отворів для кріплення підфляжника ще не робили. Якби можна було б їхати з флягою, то обійшовся би без наплічника, а так то довелось їхати з ним.

Старт, з’їв один банан. Взяв собі наліпку-аналоговий-GPS на раму, бо зовсім не знав маршруту. Шкода, що номерів не видавали, а то навіть ніякого сувеніру з двохсотки не залишилось. Можна замовити медаль від ACP, але то все гроші, та і медаль за якихось 200 км — це перебільшення, як на мене. От за 600 чи 1200 км медаль можна давати.

Група людей на мотоциклі перед натовпом

Група людей, що їдуть на велосипедах по вулиці

Поїхали зі Стрийської на Зелену, по місту їхали одним пелотоном з супроводом ДАІ і Мотодопомогою. На виїзді з міста супровід нас покинув, пелотон почав розтягуватись. Хоч я і не збирався спішити, але якось само по собі вийшло, що поїхав в першій групі, асфальт гарний, чому б і ні.

Їхалось гарно, на спусках завжди розганявся по максимуму, щоб якнайдалі заїхати накатом на підйом, і якнайменше їхати стоячи (шкодував коліна). Поступово група розвалилась. В якийсь момент мене наздогнав Бур, який невідомо чому опинився позаду. І я навіть трошечки його потягнув, ну це було кілька хвилин, але ж все одно :). Далі він поїхав вперед і я знову був сам.

Доїхав до Бібрки, там щоб не блукати, пригальмував і почекав на когось ззаду. Наздогнав хлопець з татуюваннями на шосері FRM, так разом з ним проїхали всю Бібрку, підйоми за Бібркою, далі він пригальмував, і я їхав знову сам. Їдеш собі і їдеш, краєвиди гарні. Ріпак вже достатньо жовтий :)

Потім десь так на 65-му кілометрі мене наздогнала величенька група, я сів до них. Але ніхто не показував ямки, і я інколи ледь не влітав кудись. Переживав, щоб не пробитись, тому виїхав вперед групи, щоб бачити дорогу перед собою, і тягнув їх. Так кілометрів 5-7 проїхали, хтось вийшов на зміну. Їдемо далі, але в мене знову та сама проблема, що я хочу бачити стан дороги перед собою, тому знову виїхав в голову групи.

Так доїхали до 80-82 кілометра, середня швидкість на той час була 30 км/год. І там я успішно пробився, заднє колесо. Тобто пробився десь раніше, але воно спускало повільно, і помітив, я лише тут. Крикнув, що я пробився, почав гальмувати, група мені поспівчувала і не скидаючи швидкості поїхала, сум :). Ну звісно, шо їм ше лишалось робити, я б і сам з групою поїхав, якби хтось пробився. Але сумно отак дивитись вслід своїй групі, витягуючи камеру з колеса :). Я мав дві запаски, обидві латані, але перевірені вдома. Вставив запаску, почав качати. Насос не качає. Парам-пам-пам. На шредер качає, на престу ні. Поки я з ним розбирався, повз пролетіло 3 чи 4 групи. Потім їхала група з тим самим татуйованим чуваком на шосері FRM, який і позичив мені насос. Дуже йому вдячний. Почав качати колесо, а моя запаска пшш, і здулась. Якась з латок на ній трошки відклеїлась і почала пускати повітря. В цей момент сум всередині мене став вдвічі більшим, з’явились різні депресивні думки про DNF :). Вставив другу запаску, накачав — ура, все добре. Накачав скільки вийшло, десь 4-5 атм, і поїхав далі. На всі операції потратив хвилин 10.

Далі їхав суперлегенько, 20 км/год, бо через низький тиск в задньому колесі боявся прокусити камеру. А та камера ще й якась суперлайтова і супертонка, а суперлайтові камери не для наших доріг :). Тому я їхав вкрай обержно і молився, щоб доїхати до першого КП і докачати до 8 атмосфер. Десь тут почало поболювати ліве коліно, але з часом перестало.

Доїхав до Красного, залишалось десь 20 км до КП. В Красному ледь не збила машина, в думках я вже лежав на її капоті. Як це було: їду собі і нікого не рухаю, справа на узбіччі передом до мене стоїть машина, і починає розвертатись. В той момент я їхав десь 30. Водій мене явно бачить, тим не менше продовжує розворот, перекриваючи мені дорогу, я беру вліво, він не зупиняється. Я вже взяв максимально вліво на асфальту, щоб уникнути його капоту, мушу з’їхати з дороги, а там якась велика калюжа. Хід думок був десь такий: «Хмм, калюжа велика і глибока, напевно на дні камінці, а в мене в задньому колесі десь 4 атм і суперлайтова камера. Я майже 100% її прокушу, і тоді доведеться латати. А якщо не залатаю? Тоді двохсотка для мене завершиться. Але я так не хочу попадати в аварію. Це він порушує, а не я, але все ж. Двохсотка для мене все одно може завершитись, ровер може сильно постраждати, та і я теж. Ну добре, краще в калюжу». Калюжа так калюжа, пролетів через неї за кілька сантиметрів від бампера, і коли я весь в шоці обертався назад, щоб подивитись в очі водію, побачив, що мене наздоганяють хлопець і дівчина на МТБ. Я почав потрохи скидати швидкість, щоб вони сіли мені на колесо. Відколи я пересів з МТБ на шосейні колеса, і відчув легкість їх накату, то в мене з’явилось співчуття до людей, які їдуть по асфальті на МТБ, тому я завжди стараюсь підтягнути МТБшників за собою :)

Так почали їхати втрьох, хлопець і дівчина були з однієї компанії, з Франківська. Ось вони :)

Група людей, які їдуть на задній частині велосипеда

Але шосейні колеса — це шосейні колеса, а МТБ це МТБ. Тому так виходило, що ми їдемо-їдемо, я обертаюсь, а вони відстали. Сповільнююсь трохи, вони знову сідають, їдемо, обертаюсь — знову відстали, і так багато разів :). До Буська доїхали разом. Потім десь взявся Алекс, чи то він нас наздогнав, чи ми його. До КП1 доїхали вкупі, я пробував вириватись вперед, але кілька разів сумнівався, чи туди заїхав, тому пригальмовував і чекав на франківчан з Алексом, щоб пересвідчитись, що їду правильно.

Перше КП це родзинка маршруту, село Деревляни, там підвісний міст, гарно.

Група людей, які катається на лижах на вершині трав'яничого поля

На КП підкачав заднє колесо, з’їв свій банан, видану чиколяду, мені долили води в гідропак. Трошки потусив, тим часом Алекс і франківчани вже поїхали.

Чоловік їде на велосипеді по грунтовій стежці

Після КП почався зустрічний вітер, досить сильний, їхав десь 25 км/год. На довгих підйомах, коли їхав стоячи, щось тріщало, напевно каретка. Потім вона почала стукати при педалюванні, причому голосно і сильно, я аж відчував биття ногами. Весь час до фінішу вона періодично стукала.

Через якийсь час знову наздогнав Алекса і франківчан, їду-їду, десь за Батятичами було  роздоріжжя, де я чисто інтуїтивно повернув наліво, а потім почав сумніватись, чи туди поїхав. По велокомп’ютеру в мене вже був 142 кілометр, а на 139 км мала початись дорога через «зачарований ліс». Попереду за кілька км якийсь ліс був, але сумніви взяли гору, і я знову зупинився, подумав, якщо за 5 хвилин ніхто мене не наздожене, то вертаюсь. Але на обрії з’явився Алекс, значить можна їхати далі.

Далі чудових 5-6 км грунтової дороги через ліс, з піском, їхати цікаво і весело, заносить, кілька разів груз повністю. Весь цей час я їхав привставши з сідла, а це сильно втомило спину (через наплічник). Далі до фінішу весь час спина боліла. В лісі Алекс і франківчани на МТБ мене знову обігнали, потім знову я їх, перед Жовквою знову вони мене, але вже без Алекса, і на КП2 якось більш-менш разом доїхали.

Сюрпризом КП2 була нормальна їжа, я такого не чекав, думав знову якась вафелька буде :). З іншого боку, чекати на їжу довелось дуже довго, хвилин 25-30. Після КП продовжував дути зустрічний вітер, я надіявся знову наздогнати Алекса і компанію, але вже не вийшло.

В Фійні знову 6 км жахливої дороги, хоч я їхав і максимально обережно, але все одно умудрився круто розрізати передню покришку, почала лізти гуля. Знову сум, це ж ше 30 км, заклеїти цей поріз неможливо, та і нема чим, мушу або доїхати, або кінець.

Їду далі, покришка вже починає терти об гальмо, але поки камера ше не вибухнула, то їхати можна :). Перед Брюховичами помітив, шо заднє колесо приспустило. Ну думаю все, це вже фінальна крапля. 10 км до фінішу, а тут така туфта з обома колесами. Чувак, який їхав поряд, позичив мені насос (попередній я віддав на КП), і я вагався, зупинятись і докачувати, чи вже так їхати. Бачу, що спускає повільно, знов якийсь малесенький прокол. І хоч в колесі тиск десь 1-2 атм, але думаю, доїхати можна. Так останні 10 км і їхав з насосом в руці :). Почав валити якомога швидше, щоб встигнути до того, як заднє колесо спустить повністю. Про гулю на передньому я вже забув :). На залізничних переїздах доводилось до нуля сповільнюватись, щоб заднє колесо обережно проїхало. І таки до фінішу доїхав, юху :)

Додому теж своїм ходом доїхав, і вже вдома передня камера вилізла і вибухнула. Так пощастило, шо вибухнула не по дорозі. Сумний вигляд ровера після марафону:

Велосипед, спираючись на стіну

Основний висновок: все-таки марафон — це марафон, а не покатулька. І навіть якщо ти кожен день їздиш по місту на ровері, і проїжджаєш 200 км за тиждень, і він тебе ніколи не підводить, то це не означає, що на марафоні 200 км він тебе теж не підведе. Марафон — це велике навантаження на ровер, і він має бути готовий. Не можна просто так взяти і поїхати марафон на будь-чому.

Рідини за весь час випив десь 3-3.5 літри. Їжі взяв забагато, половину цукерок, батончик, шоколадку і один банан привіз на фініш. Тобто з’їв один банан, десь 10 цукерок, ну і те що на КП давали.

Коліна після фінішу навіть не натякали на якісь проблеми.

Було цікаво, я радий, що проїхав. Тільки шкода, що ціною покришки і новенької камери.

Після проїханої двохсотки дивишся на дистанцію 100 км, і думаєш: пфф, та скільки там їхати :). Хочу їхати 400, з передачами, звісно. Буде видно.